duminică, 13 februarie 2011

Ai raspunsul! Ai si intrebarea?

Salutare,

Tocmai vorbeam intr-un post anterior despre intrebari si reactii. De aceasta data as incepe cu o intrebare: de cate ori ti s-a intamplat sa iei o decizie si apoi sa realizezi ca puteai face altfel daca luai in calcul anumite informatii?

Ok. Acum vine o intrebare mai grea: de cate ori acele informatii iti lipseau cu adevarat? Fii sincer doar iti raspunzi tie insuti.
Am incercat aceasta intrebare si m-am simtit destul de rau cand am constatat ca in mai toate cazurile informatiile erau la indemana. Ori aveam deja acea informatii, ori puteam obtine acea informatie foarte foarte usor.
"Bine, bine. Si ce-i cu asta? Vrei sa spui ca toate deciziile mai putin inspirate ni se datoreaza in totalitate? Ce te faci cu acele decizii luate sub presiune?" vor spune prietenii mei scepticii.
Tot ce vreau sa spun este ca avem raspunsurile cele mai bune in toate conditiile. Tot ce ne lipseste, in mai toate cazurile, sunt intrebarile potrivite si o persoana care sa le formuleze.
Poti fi tu insuti sau poate fi altcineva, insa trebuie sa formuleze intrebarea cea mai potrivita pentru a scoate acea informatie relevanta si a o pune in lumina reflectorului.
"Da si ce-i cu asta?"
Nimic. Tot ce vreau sa spun este ca acum invat sa pun intrebari si iti multumesc pentru ajutor. Un exemplu este cel din post-ul "Revenire - intrebari si reactii".
Tie ce intrebari ti-au schimbat "cursul istoriei" personale?
Cum le folosesti in continuare?
Scrie-mi sa invatam impreuna.

2 comentarii:

  1. Intrebarea care mi-a schimbat viata( la care recunosc ca nu m-am gandit pana acum):
    -Oamenii care sunt multumiti de ei insusi dau rezultate bune?da
    Cum ? Numai consecintele pozitive incurajeaza obtinerea unor performante viitoare;
    si cu toate acestea nimic nu se obtine prin "presare si stresare".Totul se discuta- Feedbakul este micul dejun al campionilor.
    Pe data viitoare

    RăspundețiȘtergere
  2. "Si ce cauti?"
    "Nu stiu, inca nu stiu."
    O intrebare usoara, un raspuns greu.

    RăspundețiȘtergere