marți, 1 februarie 2011

Cum sa vinzi orice oricui?

Salutare,
Am vazut 2 carti cu acelasi nume: Cum sa vinzi orice oricui. Suna tare bine la prima vedere. Totusi! Chiar vrei sa vinzi orice oricui?
Buna intrebare. Care e raspunsul tau?

Totul depinde de ceea ce iti doresti.
Vrei doar sa vinzi acum sau vrei sa vinzi pe termen lung?
Daca iti doresti sa vinzi doar acum, daca vrei sa dai lovitura DOAR acum, pe termen scurt, fara sa iti pese ce va urma e perfect. Asta este solutia! Vinde orice oricui! Vinde tuturor orice ai avea de vandut si ai dat lovitura!
Daca iti doresti sa vinzi acum si maine si poimaine si tot asa, mai gandeste-te o data. Poate a vinde orice oricui nu este cea mai buna idee.
Ce ar fi de facut? Foarte simplu. Vinde fiecaruia ce i se potriveste. Sau mai bine, vinde tuturor ceea ce au nevoie.
"Da, da, bine ca esti tu destept!" ar spune unii mai sceptici. "De unde stiu eu ce are nevoie fiecare? Si daca as stii, ce fac daca nu am ceea ce are el/ea nevoie?"
Raspunsul la a doua intrebare este foarte simplu! Il directionezi unde poate gasi ceea ce are nevoie.
"Si ce castig?" vor spune cei orientati spre rezultate.
Un client multumit!
"Client? Pai n-a cumparat de la mine! Cum pot spune ca este client?" aud vocile scepticilor.
Simplu! Clientii iti dau banii lor. El iti da mult mai mult. Daca solutia oferita este chiar ce are nevoie si intelege asta, iti va da increderea lui. Oricand va stii ca esti interesat sa ii fie lui/ei bine. Ca este important pentru tine si ii dai solutii pentru problemele lui. Esti un ajutor fara a fi vanzator! Ai avansat la pozitia de consilier. Consilier de incredere!
"Ok, ok, si prima intrebare? De unde stiu eu ce are nevoie fiecare?"
Aici este un pic de lucru. Cea mai simpla varianta este sa il intreb. Direct sau indirect. Daca stie ce are nevoie, este suficient sa il intreb direct. Chiar si atunci este bine sa verifici.
"Ce nevoie mai am? Daca stie, asta e!"
Nu chiar! Ce ar fi sa verifici daca ceea ce stie el este si ceea ce i se potriveste cel mai bine. S-ar putea sa ai noroc si ceea ce are nevoie sa fie chiar ceea ce vinzi tu. Daca nu, macar il ajuti sa se clarifice si sa gaseasca cea mai potrivita solutie.
"Bine, bine! Ce fac daca nu stie?"
Este si mai simplu. Citeste post-urile viitoare si vei gasi cateva idei. :)

3 comentarii:

  1. :) Foarte complex acest post.
    Dar daca ne referim strict la ce este scris aici, functioneaza. Stiu pentru ca, acum ceva timp, am facut ceva in genul asta. Nu prentru a castiga ceva, ci prentru ca in momentul acela m-am simtit darnica. Si am zis "Hai, treaca de la mine!"
    Rezultatul, sincer, m-a uimit. Mai ales pentru ca nu ma asteptam sa aiba un astfel de efect.
    Si atunci am mai descoperit un lucru. Importanta relatiilor intre colegi. Ignorata de prea multe ori, prea des, de prea multi oameni.

    RăspundețiȘtergere
  2. A filosofa e simplu...a face zi de zi vanzari ...ti-ar pieri filosofia !!

    RăspundețiȘtergere
  3. Stiti cumva de unde pot cumpara cartea sata, am vazut ca e si o carte cu acest titlu ?

    RăspundețiȘtergere