miercuri, 15 septembrie 2010

Cat de modern este omul modern? (2)

Salutare,
Acum ceva vreme am scris un post care l-am numit "Cat de modern este omul modern?". De ce simt ca am nevoie de o continuare? Am reusit sa strang cateva ganduri ale unor mari oameni din perioada antica care, nu doar sunt foarte actuale, ci, in plus, ne pot arata calea spre modernitate.

"Suntem ceea ce facem in mod repetat. Excelenta, prin urmare, nu este un act, ci un obicei." Aristotel (384-322)

"Atunci când este evident că obiectivele nu se pot atinge, nu adapta obiectivele, ci planul de acţiune." Confucius (551-479)

"Fiecare om este arhitectul propriului noroc." Sallust (86-34)

"Fiecare om sa-si petreaca zilele în ceea ce are cea mai mare calificare." Sextus Propertius(c. 50-16),poet roman.

"Secretul fericirii este libertatea. Secretul libertatii este curajul. Războaiele rasar din cauze in general nesemnificative, iar primul focar fiind de multe ori doar o explozie de furie." Tucidide(460-395), istoric grec


"Deşi amar, medicamentul potrivit vindeca boala. Deşi ar putea afecta, critica loiala va avea efecte benefice." Sima Qian (145-86), istoric chinez

Si cum spunea Publius Terentius Afer (185-159), dramaturg roman:

"Moderaţia în toate lucrurile."

Un comentariu:

  1. Dupa ce m-am scuturat bine de ideile colaterale ce mi-au navalit in minte la o prima lectura, incerc sa ma concentrez asupra subiectului.
    Intr-o ordine mai mult sau mai putin aleatoare, incep si termin cu Averroes:
    "Existence is the cause and reason of our knowledge, while eternal knowledge is the cause and reason of existence."

    RăspundețiȘtergere