miercuri, 15 septembrie 2010

Gluma?!

Salutare,
Se spune ca intr-o zi regele se afla in vizita la meastrul zen Muhak de la templul Kanju-ji si a grait astfel:

- Prietene, ne cunoastem de multi ani; suntem singuri, le-am spus servitorilor mei sa plece. Sa schimbam cateva glume. N-am mai ras de prea mult timp!
- Va poftesc stapane sa-mi spuneti ceva vesel...
- Dragl meu Muhak, oricat ai fi tu de maestru zen, nu faci mai multe parale decat un magar, un magar dobitoc! HA, ha, ha!... Acum e randul tau, a spus regele. Spune-mi ceva hazliu!...
- Stapane, asa cum sunteti acum, semanati cu Shakyamuni la poalele copacului Trezirii!
-Asta nu e deloc amuzant, a spus regele. Eu te compar cu un magar dobitoc, iar tu ma compari cu insusi marele Buddha!
- Dar, stapane, a raspuns maestrul Muhak, e ceva specific magarilor sa vada peste tot doar magari si specific lui Buddha sa vada in orice fiinta doar natura sa de Budhha...

3 comentarii:

  1. Auuuuu! Si sentimentul de vina se adanci mai tare...
    In alta ordine de idei, super ... anecdota!

    RăspundețiȘtergere
  2. “Acei care cunosc nu vorbesc / Acei care vorbesc nu cunosc” (Lao Zi)

    RăspundețiȘtergere