duminică, 3 ianuarie 2010

Ce face un manager?

Salut,
Am ajuns si la intrebare care este in mintea tuturor. Ce face un manager? Ce ar trebui sa faca?
Am auzit de curand un raspuns superinteresant si probabil cel mai aproape de adevar.
Ce face o persoana care abia a ajuns intr-o pozitie manageriala?
Aceleasi lucruri ca si inainte dar cu mai mult curaj.

Din nefericire este foarte adevarat pentru mai bine de 80% dintre noii manageri. Motivele sunt multiple: nu stiu sa faca altceva; se simt confortabil facand ceea ce au mai facut; nu vor sa renunte la rolul de expert in domeniu; etc.
Ce ar trebui sa faca?
Il citam in articolul anterior pe Ross Perot. El a dat cea mai buna si simpla definitie. Gestionarea stocurilor si conducerea oamenilor.
Cum ar trebui sa faca asta?
Asta e intrebarea ca a facut sa fie taiate sute de hectare de padure pentru a imprima numeroasele carti despre management si leadership tiparite pana acum.
Daca pentru gestionarea stocurilor pot exista formule si retete, conducerea oamenilor este provocarea ce a dat si da in continuare batai de cap managerilor.
O solutie poate fi cum spuneam anterior managementul acordurilor.
Succes!!!

2 comentarii:

  1. Recomand Principele de Machiavelli.

    PS: Eu n-am citit-o, pentru ca nu m-a interesat sa conduc oameni sau sa gestionez.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce face un manager? Intradevar, acelasi lucru ca si inainte, dar nu cu mai mult curaj, ci cu mai mult tupeu.
    Ce ar trebui sa faca un manager? : )) Lunga discutie.
    Pai in primul rand ar trebui sa se gandeasca la binele celor pe care ii manageriaza, sa spunem, mai ales prin prisma faptului ca acei oameni au puterea de a-l ridica sau de a-l cobora.
    Un bun manager este ca si o bariera intre conducere si executanti. Iar pentru a face conducerea sa zambeasca, in primul rand trebuie sa zambeasca executantii. Nimeni din lumea asta nu are randament maxim lucrand crispat, cu seful suflandu-I in ceafa. Rezulta de aici ca trebuie masurat nivelul de stress si lucrat la eliminarea sursei ce-l provoaca
    Cum eliminam stresul execuantilor? Intrebare de un million de puncte. Sau poate mai multe.
    Mai intai trebuie sa aflam ce ii streseaza. In functie de raspuns, trebuie analizat si gasita cea mai buna metoda, acceptata de ambele parti, care sa elimine factorul provocator de stress.
    Apoi ? Trebuie discutat si acceptat atat de conducere cat si de executanti, o situatie si un posibil viitor al companiei.
    Ambele “tabere” trebuie sa constientizeze sis a aceepte ideea ca unii fara altii nu se poate.
    Plus de asta, daca conducerea stie totul despre ceea ce fac executantii, mi se pare correct ca si executantii sa stie ce face conducerea pentru bunul mers al companiei.
    Fiecare trebuie sa-si stie locul, sa-si stie obligatiile sis a arate celorlati, mai sus sau mai jos de el, ca face tot ce e posibil pentru ca treburile sa mearga bine.
    Managerul, indiferent ca e pe cea mai de sus trepta sau una intermediara, trebuie sad ea si el socoteala executantilor.
    Cred eu ca asa se castiga respectful, intelegerea si increderea.

    RăspundețiȘtergere