marți, 22 decembrie 2009

Elemente de dezvoltare personala

Am inceput sa citesc o carte cu sfaturi pentru dezvoltare personala. Cu ce sfat crezi ca incepea?
Dormi mai putin!
Ciudat, am zis. Cum poti sa incepi o carte cu sfaturi de crestere taiandu-mi resursele? Cum ma mai odihnesc?

Am citit mai departe. Da, daca te trezesti doar cu o ora mai devreme ai 30 de ora in plus in fiecare luna pentru a investii in tine. Ok, si ce fac cu odihna.
Majoritatea oamenilor nu au nevoie de mai mult de 7 ore de odihna pe zi. Studiile au demonstrat ca importanta maxima in cazul odihnei este in calitatea acesteia si mai putin in cantitatea ei.
Am cautat un pic si am descoperit niste studii de la National Sleep Foundation USA privind somnul care ne arata ca in cele, de acum traditionale, 8 ore de somn creierul nostru trece prin 3 cicluri somn adanc si inca unul de somn superficial care ajung aproape de starea de veghe. Teoretic suntem gata de a ne trezi de 4 ori in 8 ore. Primele 3 cicluri sunt de aproximativ 6-7 ore si ultimul, dupa aproximativ 1 ora este intr-o stare apropiata de cea de veghe.
Se pare ca sfatul este foarte bun. Putem excude ultimul ciclu sau scurta ultimele 2 cicluri.
Cam asa arata un grafic al somnului:

Ok. Care ar fi in acest caz cel mai bun moment pentru a ne odihni? Tot studiile de la NY Sleep Institute au demonstrat ca momentul cel mai bun pentru a adormi este undeva in jurul orei 22.00. Pana la ora 0.00 este momentul cel mai bun de atinge cel mai adanc somn din cadrul primului ciclu.
Am cautat o serie de alte dovezi. Orele de maxim intelectual ale unui om sunt in jurul orei 8.00 si in jurul orei 10.00. Diferenta dintre cele 2 este insa imensa. Daca consideram punctul de maxim de la ora 8.00 ca 100%, punctul de maxim dela ora 10.00 se ridica la maxim 60%.
Ce crezi ca ai putea deveni daca ai folosi punctul de maxim de la ora 8.00 in loc de cel de la ora 10.00?
Primul pas in dezvoltarea ta este cel enuntat la inceput: Dormi mai putin!.
Succes!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu